(spiest uz attēla, lai to palielinātu)
Covid-19 ir vīrusa infekcijas slimība ar ļoti augstu lipīguma pakāpi, kura pirms pusotra gada pasaulē izraisīja pandēmiju, kas joprojām ietekmē visas pasaules sabiedrības ierasto dzīves ritmu, ikviena cilvēka personīgo dzīvi un sabiedriskās aktivitātes. Vīruss ir dzīvs organisms un darbojas kā parazīts, kuram, lai dzīvotu un turpinātu savu dzīves ciklu, ir nepieciešams saimnieka organisms - šīs infekcijas gadījumā tas ir cilvēks. Vakcinēts cilvēks, kuram pret šo vīrusu izveidojušās antivielas, nomāc vīrusa veidošanos cilvēka organismā vai pilnībā vīrusu iznīcina. Vīruss iet bojā vai novājinās, un līdz ar to tiek pārtraukta vīrusu pārvietošanās ķēde no viena cilvēka uz otru un vīrusu cirkulācija sabiedrībā.
Pasaulē ir bijušas daudzas pandēmijas, un tikai vakcinācija ir likvidējusi tādas saslimšanas kā bakas, poliomielīti, samazinājusi saslimšanu ar daudzām bērnu infekcijas slimībām pasaulē. Aicinām izglītības iestāžu darbiniekus būt sociāli atbildīgiem un vakcinēties, lai atjaunotu iespēju sev un pārējiem kolēģiem organizēt kvalitatīvu izglītības procesu klātienē. Izmantojiet ātrāko iespēju, kāda šobrīd ir pieejama, lai pārtrauktu vīrusu pārvietošanās ķēdi, un vakcinējieties!
Zvaniet pa bezmaksas informatīvo vakcinācijas tālruni 8989, lai ar operatoru palīdzību izvēlētos konkrēto vakcinācijas vietu un laiku!
Turpinās Rīgas 19.vidusskolas dalība British Council pārstāvniecības un Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskā centra sadarbības kopprojektā “Darīt kopā II”
Divās tiešsaistes tikšanās reizēs ar Rīgas 33.vidusskolas skolēniem 3. un 17. februārī meklējām risinājumus, kā uzlabot Bolderājas apkaimi. Mēs diskutējām, demonstrējām savas idejas un piedāvājām risinājumus Bolderājas un Daugavgrīvas labiekārtošanai. Mēģinājām saprast, ko varētu darīt pašu spēkiem un, kur būtu nepieciešami lielāki ieguldījumi. Idejas bija drosmīgas un radošas. Mēs būtu ļoti priecīgi, ja šīs idejas kādreiz īstenotos.
Skolotāji savas apmācības British Council pārstāvniecības Latvijā un Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskā centra sadarbības kopprojekta “Darīt kopā II” (“Building Trust through Collaboration II”) ietvaros ir noslēguši. Laiks komandā iekļaut skolēnus un pirmais uzdevums ir iepazīties un izplānot projekta pasākumu. Žēl, ka šī Rīgas 19. vidusskolas un Rīgas 33. vidusskolas skolēnu tikšanās ir virtuāla. Mēs esam tik dažādi... Un tomēr tik līdzīgi… Rīgas 33.vidusskolas un Rīgas 19. vidusskolas talantīgie, muzikālie un sportiskie skolēni pierādīja, ka arī iepazīšanās tiešsaistē (paturējām prātā pašreizējo situāciju) var norisināties veiksmīgi un aizraujoši!
Cien. skolas skolēni un vecāki!
Lēmumi par mācību norisi janvārī:
✓ 1.-4. klasēm ziemas brīvlaiks līdz 25. janvārim
✓ 5.-6. klases sāk mācības attālināti no 11. janvāra
✓ 7.-9. klases turpina mācības attālināti
✓ Nodarbības interešu izglītībā attālināti
22. oktobrī Rīgas 19. vidusskolas skolotājas Lolita Maderniece un Jana Stuģe piedalījās British Council pārstāvniecības Latvijā un Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskā centra sadarbības kopprojekta “Darīt kopā II” (“Building Trust through Collaboration II”) ievadpasākumā. Tajā ar 4 Latvijas pašvaldību Izglītības pārvalžu uzaicinājumu piedalījās 12 skolu skolotāji no Viļānu novada, Ludzas novada, Rīgas un Pierīgas (Stopiņu novads) latviešu un mazākumtautību skolām, veidojot skolu sadarbības pārus. Rīgas 19. vidusskola sadarbosies ar Rīgas 33. vidusskolu.
Saskaņā ar 14.10.2020. Ministru kabineta noteikumiem Nr. 624 “Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumos Nr. 360 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” un
21.10.2020. Rīgas 19.vidusskolas direktores rīkojumu Nr.VS19-20- -rs “Par 7.-9. klašu pedagogu darba organizāciju attālināto mācību laikā no 26.10.2020. līdz 30.10.2020.” informējam:
1. 7.-9.klasēs mācības tiks nodrošinātas attālināti laika posmā no 26.10.2020. līdz 30.10. 2020. saskaņā ar stundu sarakstu.
2. Skolas e-klasē skolas jaunumu sadaļā tiks ievietots mācību procesa norises plānojums visai nedēļai. Tādējādi skolēns (un arī vecāki), varēs redzēt, kurās stundās būs jāpieslēdzas tiešsaistē, kad būs nepieciešams lietot uzdevumi.lv/ soma.lv, kad būs patstāvīgais darbs, uzdevumi e-klases pastā vai kāds cits darba formāts.
Krīzes laikā, kad izjaukts ierastais dzīves ritms un jāievēro dažādi ierobežojumi, daudzi izjūt spriedzi, trauksmi, dusmas, bēdas vai nomāktību. Šādas emocijas ir saprotamas un nav nosodāmas, taču ir ļoti svarīgi darīt visu iespējamo, lai palīdzētu sev un saviem līdzcilvēkiem. Lai izvairītos no krīzes radītām sekām, psihologa konsultācija vai līdzcilvēka uzklausīšana ir viena no efektīvākajām metodēm.
Izglītības un zinātnes ministrija ir apkopojusi pieejamos resursus par iespējām gūt psihoemocionālo palīdzību dažādām sabiedrības grupām - no skolēniem un jauniešiem līdz pedagogiem un vecākiem, kā arī par iespējām saņemt garīgu atbalstu: Atbalsts nedrošā brīdī
Sakarā ar ārkārtas stāvokļa ieviešanu valstī, visi cilvēki piedzīvo pārmaiņas. Darbs un mācības daudziem notiek attālinātā formā, pastāv dažādi ierobežojumi, ir ieviesti piesardzības noteikumi. Gandrīz nekas nav kā agrāk. Tomēr pielāgojoties varam turpināt strādāt, apgūt zināšanas, iepazīt sevi un mācīties jaunu pieredzi.
Šajā laikā gan pieaugušie, gan bērni var izjust trauksmi, bailes, nomāktību, dusmas. Tas ir normāli- just negatīvas emocijas. Tomēr jāraugās, kā nepalikt negatīvo emociju spektrā ilgstoši.